Paikka asennettu ja liimattu paikalleen. Liiman kuivuttua ylimääräinen paikan varsi katkaistaan.
Renkaan voi paikata myös toisenlaisella paikalla. Paikka työnnetään siihen reikään mistä rengas vuotaa. Paikka on helppo laittaa ja rengas voidaan korjata irrottamatta sitä vanteelta.
Tietoa rengasmerkinnöistä ja kulutuspinnasta.
Renkaan sivussa olevista merkinnöistä ajoneuvon käyttäjä saa selville
renkaan tietoja, esimerkiksi renkaan koon, pyörimissuunnan, rengastyypin
yms. Näitä on hyvä osata lukea, sillä uutta rengasta ostaessa täytyy
tietää minkä kokoista ja minkä laista rengasta on ostamassa, jotta
kaikki renkaat olisivat saman kokoiset ja samanlaiset. Merkintöjen
perusteella saa etsittyä myös millainen rengaspaine renkaassa pitää
olla.
Renkaan kulutuspinta kannattaa tarkistaa tietyin välein, sillä
katsastuksessa katsastus voidaan hylätä liian pienen kulutuspinnan
urasyvyyden takia. Kesärenkaissa vähimmäissyvyys on 1,6mm mutta olisi
suositeltavaa olla syvemmät. Liian pieni ura mahdollistaa suuremman
vaaran menettää auton hallinta huonommalla kelillä. Talvirenkaissa
urasyvyys saa olla minimissään 3mm. Talvirenkaissa nastoja täytyy olla
jokaisessa renkaassa.
|
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti