Ensimmäisenä avattiin vaihteistokotelun ruuvit jonka jälkeen huomasimme että kotelo ei aukea vaikka kaikki ruuvit oli irti.
|
Kun avasimme vaihteiston päädyssä olevan pienen kotelon huomattiin, että viitosvaihteen rattaat ja vaihteenvaihtaja täytyy irroittaa ennenkö vaihteistokotelo lähtee irti. |
|
Ensin lähti vaihteensiirtäjä irti. |
|
Vaihteensiirtäjä jälkeen otettiin rattaat irti. |
|
Valitsintangon pää, joka on kiinni vaihteiston kyljessä. |
|
Rattaat ja vaihteenvalitsin järjestelmä. |
|
Iso ratas jonka kautta voima välitetään ja jonka sisällä on tasauspyörästö. Vetoakselit kiinnittyvät rattaan sisälle. |
|
Kuvassa olevat kolme metallitankoa ovat valitsinakseleita jotka liikkuvat pituussuunnassa ja kytkevät valitun vaihteen. |
|
Kuvassa värikkäillä vivoilla piirretty mikä ratas on mikäkin vaihde ja mitä kautta voima kulkee. Punainen: 1, keltainen: 2, vihreä: 3, sininen: 4, oranssi: 5 ja valkoinen: pakki. 5 vaihteen rattaat otettu irti jotta vaihteistokotelo saatiin pois. |
| | | |
|
|
| |
|
| |
|
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti