perjantai 17. elokuuta 2012

Korjaamon toimintaprosessi

Nyt puolitoista viikkoa koulua käyty Pirkossa ja blogit pistetty pystyyn. Vaikka vasta hetki koulua on käyty niin paljon ollaan saatu jo aikaan. Vaikka pitkiä ovat päivät niin siinä puuhastellessa ne menevät nopeasti.

Pienissä ryhmissä valmistettiin korjaamon toimintaprosessia
 kuvaavat julisteet ja tässä meidän ryhmän tuotos: 

  1. Asiakas ottaa yhteyttä huoltoliikkeeseen käymällä liikkeessä, soittamalla tai varaamalla ajan netistä jos mahdollista. Yhteydenoton yhteydessä yritetään saada lisämyyntiä esim. jos asiakas haluisi jarrujen huollon niin pyritään tarjoamaan koko auton huoltoa samalla kertaa.
  2. Likkeessä aloitetaan työn esivalmistelu eli hankitaan etukäteen tarvittavat varaosat ja mahollisesti tarvittavat työkalut.
  3. Asentaja vastaanottaa auton ja käy läpi korjattavat asiat ja merkitsee ne työmääräykseen. Työmääräykseen otetaa asiakkaan allekirjotus mahdollisia tulevia ristiriitoja varten. Asiakkaan yhteystiedot otetaan ylös jotta ongelmien tullessa häneen voi ottaa yhteyttä.
  4. Mekaanikko tekee huoltotyöt työmääräyksen mukaan ja säästää pois vaihdetut osat asiakkaan niin tahtoessa. Huollon tehtyä mekaanikko suorittaa vielä koeajon ja varmistaa että kaikki toimii.
  5. Huoltamo laskuttaa tehdyn työn asiakkaan haluamalla tavalla joko käteisella tai pankkikortilla.
  6. Autoa luovuttaessa täytyy käydä läpi kaikki huolletut osa-alueet sekä ilmoittaa jos jotain korjattavaa löytyi. 
  7. Työn jälkeen asiakkailta usein kysellään mielipiteitä asiakaspalvelusta ja huollon laadusta.
  8. Palaute kerrotaan viikottain työntekijöille jotta he voivat parantaa työnsä laatua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti