Noni vähän päivitystä lada projektiin. (5.10.2012)
Juu elikkäs katalysaattorin huomattiin olevan vähä huonossa hapessa ja sitä koitettiin vähä hitsailla, mutta metalli oli mennyt nii hauraaksi että halkeili aina uudesta kohdasta kun vanhat reiät oltiin saatu paikattu joten uusittiin sitten vähän putkistoo. Katalysaattoria yksinään ei myyty joten vaihdettiin myös etummainen vaimennin. Lambda-anturin vaihdettiin samalla koska vanha oli myös niin huonossa kunnossa.
Käsijarru oli aiemmin jo kiristetty mutta jarrudynolla huomattiin että aika tehoton se on joten avattiin takajarrut ja ruvettiin pähkäileen missä piilee vika. Käsijarrun vaijerit luisti vähän huonosti joten ne täyty vaihtaa. Uudet vaijerit kiinni eikä vieläkään kunnolla pelitä vaikka nyt vaijerit kyllä luisti hyvin. Käsijarrun kahvan huomattiin vähän vääntyneen eikä se siitä syystä enään lukittautunut kunnolla ylös joten ei muuta kun kahva irti ja ihmetteleen. Kahva saatiin aika helposti suoristettua vääntämällä ja liikkuvien osien toiminta varmistettiin ja osat öljyttiin. Kahva takasin ja kyllä pelitti. :)
Uudet vaijerit saapu. Vasemmalla uudet ja oikealla vanha juuri otettu irti. | . |
Uus putki paikallaan |
Tänää vaihdettii Lada Nivaan jarrupääsylinteriä ja moitteettomasti onnistu. :) Aijemmin ollaan Ladaan jo vaihdettu jarrupalat eteen, jarrupaineentasaaja sekä jarruputket jotka menevät takajarruille. Takajarrun jarrukengät myös ollaan hiottu, rummut putsattu, seisontajarrua kiristetty ja jarrut ilmattu. (28.8.2012)
Uusi jarrupääsylinteri paikoillaan |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti